Lehen Waldorf eskola Alemanian sortu zen 1919an, Rudolf Steiner (1861-1925) filosofo eta irakasle austriarrak emandako jarraibideetan oinarrituta, hark prestatu baitzuen irakasle taldea.

Eskola horrek 700dik gora ikasle izan zituen, eta mundu osoan zabaldu zen mugimendu baten aitzindari bilakatu zen. Gaur egun 2.000 eskolatik gora daude kontinente guztietako 60 bat herrialdetan zehar zabalduta.

WALDORF MUNDUAN

Eskola hauek oinarrizko irakaskuntza-ziklo guztiak eskaintzen dituzte: Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Bigarren Hezkuntza eta Lanbide Heziketa. Horrek esan nahi du Waldorf eskolak direla munduan dagoen eskola libreen mugimendurik handiena eta asko UNESCOekin elkartutako Eskolen barruan, gainera.

Eskola librea esaten dugunean Waldorf eskoletara datozen neska-mutikoak askatasunera heltzeko prestatzen ditugula esan nahi dugu, hau da, neska-mutikoek norbanako errespetagarriak izatera heltzeko erremintak jasotzen dituztela.

Rudolf Steiner Austriako Kraljeviç-en (gaur egun Kroazia) jaio zen 1861ean eta Suitzako Dornach-en hil 1925ean. Natur Zientziak, Matematika eta Filosofia ikasi zituen Vienan, eta idazle, erredaktore eta irakasle izan zen Viena, Berlin eta Wiemarren, besteak beste. Azken horretan Goetheren lan zientifikoa editatu zuen. Bere lanean urteekin gero eta gehiago nabari zaio “Zientzia Espirituala” sortzeko premia. Horrela, XX. mendearen hasieran, antroposofia deitu zion zientzia espirituala sortu zuen eta Dornachen (Basileatik gertu) bere jardueretarako zentroa, Goetheanuma.

Antroposofia gizon esan nahi duen “antropos” eta jakinduria esan nahi duen “sofia” hitz grekoetatik dator, eta munduari eta gizakiari buruzko beste irudi bat eskaintzen digu, gure buruaz eta patuaz jakin-mina dugunoi. Lehena izan zen zientzia espiritualaren garapenerako metodologia zientifiko zorrotza aplikatzen.

Rudolf Steinerren ikerketa espiritualaren emaitzek berrikuntzak ekarri dituzte gure bizitzaren sektore askotara: pedagogiara (Waldorf eskolak), medikuntza eta pedagogia sendagarrira, artera (arkitektura, pintura, euritmia eta hitzaren artea), nekazaritzara (metodo biologiko dinamikoa) eta ordena sozialera (gizartearen hiru alderdiko antolamendua).